Κλείστε μια Συνάντηση

    Εδώ μπορείτε να ορίσετε, το ραντεβού σας για τις συνεδρίες σας, εύκολα και πρακτικά.

    Καλέστε στο:
    694 466 8103

    Η στείλτε μήνυμα:
    rozalaious@hotmail.com

    Προσφερόμενες Θεραπείες

    Ρόζα Λάιους
    Διδάκτωρ Κλινικής Ψυχολογίας (PhD.) Πανεπιστημίου Αθηνών
    Γνωσιακή Συμπεριφορική Θεραπεία, Θεραπεία Σχημάτων Παιδιών, Εφήβων και Ενηλίκων

    Η επαφή μου και η ειδίκευση στην Κλινική Ψυχολογία, καλλιέργησαν την βαθιά επιθυμία και γνώση για την ανίχνευση και αντιμετώπιση διαφόρων σημείων, συμπτωμάτων ψυχοπαθολογίας και διαταραχών τόσο σε παιδιά και εφήβους όσο και σε ενήλικες.

    Τι είναι ο κλάδος της Κλινικής Ψυχολογίας;

    Η Κλινική Ψυχολογία αποτελεί εφαρμοσμένο κλάδο της Ψυχολογίας συνδυάζοντας την επιστήμη και την έρευνα. Η ειδικότητα της Κλινικής Ψυχολογίας αποκτάται με την ολοκλήρωση του Μεταπτυχιακού Προγράμματος Σπουδών Κλινικής Ψυχολογίας αλλά και με Διδακτορική Έρευνα σε θέματα Κλινικής Ψυχολογίας.

    Ο Κλινικός Ψυχολόγος ασχολείται με την αξιολόγηση και τη διάγνωση των ψυχολογικών δυσκολιών καθώς και με την κατάλληλη αντιμετώπισή τους, ενώ σχεδιάζει προγράμματα παρέμβασης στην κρίση.

    Διδακτορικό στην Κλινική Ψυχολογία (PhD.)

    Η διδακτορική μου διατριβή, μού επέτρεψε να εμβαθύνω σε ένα θέμα που αποτελεί πυρήνα τόσο θεραπευτικό όσο και προσωπικό στη ζωή μου. Προσπάθησα να συγκεράσω το θεραπευτικό μοντέλο της Θεραπείας Σχημάτων με την ανάγκη μου μέσα από τον μητρικό μου ρόλο, για καλλιέργεια ζεστής και στενής σχέσης και σύνδεσης μεταξύ γονέων και παιδιών.

    Το αποτέλεσμα της παρούσας έρευνας είναι αρκετά ελπιδοφόρο καθώς σχεδίασα και δημιούργησα το πρώτο διεθνώς ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα που βασίζεται στη Θεραπεία Σχημάτων και απευθύνεται σε παιδιά και στους γονείς τους. Με την κλινική και ακαδημαϊκή υποστήριξη της Δρ. κ. Αγγελή Κ. Θεραπεύτρια, Εκπαιδεύτρια & Επόπτρια Θεραπείας Σχημάτων σε παιδιά & εφήβους, καθώς και της κ. Καθηγήτριας Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, ΕΚΠΑ, Γαλανάκη Ε. αντίστοιχα, διαμορφώθηκε ένα πρόγραμμα το οποίο εφαρμόστηκε με επιτυχία σε 90 παιδιά και στους γονείς τους.

    Το εν λόγω ομαδικό ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα αποτελεί το πρώτο διεθνώς που αφορά τα παιδιά και τους γονείς τους και που βασίζεται στη Θεραπεία Σχημάτων, καθότι μέχρι την παρούσα φάση στη διεθνή βιβλιογραφία γίνονται αναφορές για θεραπευτικά μόνο προγράμματα.

    Αναμένεται να εφαρμοστεί εκ νέου σε παιδιά και στους γονείς τους με τη συνεργασία ερευνητικής ομάδας τόσο από την Ελλάδα όσο και από το εξωτερικό.

    Τι προσφέρει η εκπόνηση διδακτορικής διατριβής;

    Η διδακτορική έρευνα σε θέματα Κλινικής Ψυχολογίας επιτρέπει την εις βάθος διερεύνηση ενός συγκεκριμένου θέματος που αφορά την πρόληψη ή/και τη θεραπεία κάποιας διαταραχής ή δυσκολίας στον γενικό και στον κλινικό πληθυσμό. Μέσω της διδακτορικής διατριβής δίνεται η δυνατότητα στον ερευνητή να συμβάλλει στην επιστημονική κοινότητα μέσω της πρωτότυπης έρευνας που διεξάγει.

    Ξεκινώντας την εκπαίδευσή μου στη Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία εντυπωσιάστηκα από την ευρεία γκάμα αποτελεσματικότητας που παρουσιάζει αναφορικά με τη θεραπευτική αντιμετώπιση των συμπτωμάτων και διαταραχών και ένιωσα μεγάλη ανάγκη να εντρυφήσω σε αυτό το μοντέλο για τη θεραπευτική αντιμετώπιση δυσκολιών που αντιμετωπίζουν παιδιά, έφηβοι και ενήλικες.

    Λίγα λόγια για τη Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία:

    Η Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία αποτελεί ένα δομημένο και ερευνητικά τεκμηριωμένο ψυχοθεραπευτικό μοντέλο. Αποτελεί συγκερασμό γνωσιακών και συμπεριφοριστικών τεχνικών που στοχεύουν στην τροποποίηση της σκέψης του θεραπευόμενου για να επέλθει η γνωσιακή και συμπεριφοριστική αλλαγή.  Βασίζεται στην αρχή πως η σκέψη επιδρά αποφασιστικά στα συναισθήματα και στην ανθρώπινη συμπεριφορά και πως η κατανόηση και τροποποίηση του συναισθήματος και της συμπεριφοράς επιτυγχάνεται μέσα από την κατανόηση της σκέψης. Οι συναισθηματικές αντιδράσεις και η συμπεριφορά των ατόμων επηρεάζονται σε σημαντικό βαθμό από τις γνωσίες, δηλαδή τις σκέψεις, τις πεποιθήσεις και τις ερμηνείες για τον εαυτό τους, τις καταστάσεις, τον κόσμο και το μέλλον.

    Από την άλλη πλευρά, η συμπεριφορά έχει σημαντική επίδραση στη σκέψη και στο συναίσθημα και η αλλαγή της αποτελεί συχνά έναν ισχυρό τρόπο αλλαγής των σκέψεων και των συναισθημάτων μας.

    Η θεραπεία εστιάζεται στο τι συμβαίνει στο παρόν, στις διαδικασίες που διατηρούν το πρόβλημα και όχι στις διαδικασίες που έχουν οδηγήσει στην εμφάνισή του. Η Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία είναι κατά κύριο λόγο βραχύχρονη, συνεργατική και κατευθυντική.

    Έχει αποδειχθεί ερευνητικά πως είναι αποτελεσματική για μια σειρά από δυσκολίες που σχετίζονται με άγχος, κατάθλιψη, διαταραχή πρόσληψης τροφής, σεξουαλικές διαταραχές, διαπροσωπικές δυσκολίες, προβλήματα συμπεριφοράς.

    Η Θεραπεία Σχημάτων αποτελεί ένα θεραπευτικό μοντέλο που από τη στιγμή που ξεκίνησα την εκπαίδευσή μου σε αυτό, ένιωσα πόσο μου ταιριάζει θεραπευτικά και πόσο μπορεί να αναδιαμορφώσει το βίωμά μας.. καθώς μέσα από αυτό το μοντέλο μπορεί να αλλάξει ο τρόπος με τον οποίο βιώνουμε τον εαυτό μας, τη σχέση μας με τους άλλους και το πώς βιώνουμε τον κόσμο εν γένει.. είναι αρκετά βιωματικό και εστιάζει στο συναίσθημα..

    Λίγα λόγια για τη Θεραπεία Σχημάτων:

    Η Θεραπεία Σχημάτων αποτελεί ένα συνδυαστικό ψυχοθεραπευτικό μοντέλο. Έχει τις βάσεις της στη Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία, ενσωματώνοντας στοιχεία και από άλλα ψυχοθεραπευτικά μοντέλα, από τη Gestalt, τις αντικειμενοτρόπες σχέσεις, την ψυχανάλυση και τη Θεωρία του Δεσμού.

    Η Θεραπεία Σχημάτων μπορεί να είναι σύντομη, ενδιάμεση ή μακρόχρονη, ανάλογα με τον θεραπευόμενο. Δίνει μεγάλη έμφαση στη διερεύνηση των παιδικών και εφηβικών πληγών των ψυχολογικών προβλημάτων και δυσκολιών. Επιπλέον, εστιάζει σε συναισθηματικές τεχνικές, στη σχέση θεραπευτή-θεραπευόμενου και στους δυσλειτουργικούς τρόπους αντιμετώπισης. Βοηθά τον θεραπευτή και τον θεραπευόμενο να βγάλουν νόημα από τα χρόνια προβλήματα και τα οργανώνουν με έναν κατανοητό τρόπο. Ανιχνεύει τα σχήματα από την πρώιμη παιδική ηλικία μέχρι το παρόν δίνοντας ιδιαίτερη έμφαση στις διαπροσωπικές σχέσεις του θεραπευόμενου.

    Η Θεραπεία Σχημάτων έχει αποδειχθεί αποτελεσματική σε άτομα με μακροχρόνιες συναισθηματικές δυσκολίες, χρόνια κατάθλιψη, χρόνιο γενικευμένο άγχος, διατροφικές διαταραχές, προβλήματα ζεύγους, διαταραχές προσωπικότητας και σε άτομα που δυσκολεύονται να διατηρήσουν ικανοποιητικές διαπροσωπικές σχέσεις. Ακόμη, έχει αποδειχθεί αποτελεσματική με παιδιά, εφήβους και γονείς, καθιστώντας τη θεραπευτική διαδικασία αρκετά δημιουργική.

    Η ιδέα για την υλοποίηση της διδακτορικής διατριβής, κατά την οποία σχεδίασα, δόμησα, και εφάρμοσα το εν λόγω ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα προέκυψε από τις προσωπικές διαδρομές μου. Αρχικά, καθοριστική ήταν η εκπαίδευσή μου ως κλινικής ψυχολόγου και ως ψυχοθεραπεύτριας.  Όσο περισσότερο εμβάθυνα στο θεραπευτικό μοντέλο της Θεραπείας Σχημάτων, τόσο περισσότερο ένιωθα ενθουσιασμένη με τη ζεστασιά και την εστίαση στις πυρηνικές συναισθηματικές ανάγκες του παιδιού. Οι επαγγελματικές μου εμπειρίες με τα παιδιά ενίσχυσαν την ανάγκη μου να προσφέρω σε αυτά, να διευκολύνω την κάλυψη των αναγκών τους και να βοηθήσω στην ενδυνάμωση της σχέσης γονέων-παιδιών.

    Ένιωθα πως το θεραπευτικό μοντέλο της Θεραπείας Σχημάτων συνδυάζει ακριβώς αυτό που χρειάζομαι ως θεραπεύτρια και ως μητέρα πλέον. Το βίωμα της μητρότητας, με όλα τα νέα συναισθήματα και τις εμπειρίες που μου προσέφερε, καθώς και η σχέση μου με τα παιδιά μου, ενίσχυσαν την ανάγκη μου για προστασία και ενδυνάμωση της ψυχικής υγείας των παιδιών. Η μητρότητα με ώθησε να παρατηρώ τι χρειάζονται τα παιδιά και να προσπαθώ να ανταποκρίνομαι στις συναισθηματικές ανάγκες τους. Το κίνητρό μου να δημιουργήσω κάτι που θα μπορούσε να ενώσει με ασφάλεια και ζεστασιά τα παιδιά με τους γονείς τους, προλαμβάνοντας τις ψυχικές δυσκολίες, είναι αυτό που με ώθησε να επιδιώξω την εκπόνηση της εν λόγω έρευνας.

    Στα πλαίσια εκπόνησης της διδακτορικής  μου διατριβής, εφάρμοσα μαζί με την ερευνητική ομάδα με την οποία συνεργάζομαι, ψυχοεκπαιδευτικές ομάδες παιδιών (9-13 ετών) και γονέων βασισμένες στη Θεραπεία Σχημάτων. Αυτό σημαίνει πως πραγματοποιήθηκαν ομαδικές συναντήσεις με παιδιά προκειμένου μέσα από βιωματικές δραστηριότητες και παιχνίδι να  γνωρίσουν καλύτερα και να μάθουν να αγαπούν τον εαυτό τους, να συνάπτουν υγιείς σχέσεις με τους άλλους και να διαχειρίζονται δύσκολες για αυτά καθημερινές καταστάσεις, να αναγνωρίζουν και να διαχειρίζονται δυσλειτουργικές πλευρές του εαυτού τους, να υιοθετούν πιο υγιείς και λειτουργικές, όπως επίσης και τη διαχείριση των στρατηγικών αντιμετώπισης. Ομαδικές συναντήσεις πραγματοποιούνται ξεχωριστά και με τους γονείς των παιδιών που συμμετέχουν στις ανωτέρω ομάδες. Οι γονείς  μέσα από βιωματικές ασκήσεις και παιχνίδι εκπαιδεύονται στις πυρηνικές συναισθηματικές ανάγκες των παιδιών τους, στην κάλυψή τους, στην ενίσχυση του δεσμού με το παιδί αλλά και του γονεϊκού τους ρόλου.

    Η κάθε ομάδα αποτελείται από 10-12 μέλη το πολύ προκειμένου να υπάρχει επαρκής χρόνος για όλα τα μέλη να συμμετέχουν στις δραστηριότητες. Η δομή του προγράμματος κάθε ομάδας είναι πολύ συγκεκριμένη και η κάθε συνάντηση έχει έναν προκαθορισμένο στόχο.

    Οι ομάδες των παιδιών αποτελούνται από 16 εβδομαδιαίες συναντήσεις ενώ οι ομάδες των γονέων αποτελούνται από 10 συναντήσεις ανά δεκαπενθήμερο.

    Το ερευνητικό πλαίσιο των ψυχοεκπαιδευτικών ομάδων

    Το θέμα της διατριβής, πάνω στην οποία βασίζονται αυτές οι ομάδες, είναι:  “Προαγωγή της ψυχικής υγείας των παιδιών μέσω της Θεραπείας Σχημάτων: Σχεδιασμός, εφαρμογή και αξιολόγηση προγράμματος παρέμβασης“, στο Παιδαγωγικό Τμήμα Δημοτικής Εκπαίδευσης του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών. Η έρευνα έχει λάβει τριετή υποτροφία από το Ίδρυμα Κρατικών Υποτροφιών.

    Η έρευνα πραγματοποιήθηκε υπό την ακαδημαϊκή επίβλεψη της κ. Ευαγγελίας Γαλανάκη, Καθηγήτρια Αναπτυξιακής Ψυχολογίας, ΠΤΔΕ, ΕΚΠΑ και την κλινική εποπτεία της κ. Κατερίνας Αγγελή, Κλινικό Ψυχολόγο (PhD)- Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεύτρια, Θεραπεύτρια Σχημάτων Παιδιών, Εφήβων & Ενηλίκων.

    Η ερευνητική ομάδα

    Αργαλιά Ευτυχία

    Κλινική ψυχολόγος (MSc) ολοκλήρωσε τις σπουδές της στο Πρόγραμμα Ψυχολογίας του Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών (ΕΚΠΑ), όπου στη συνέχεια απέκτησε τον Μεταπτυχιακό Τίτλο Ειδίκευσης στην Κλινική Ψυχολογία. Εκπαιδεύθηκε στη Γνωσιακή – Συμπεριφοριστική Ψυχοθεραπεία στο Ινστιτούτο Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς και στη Θεραπεία Σχημάτων από την Ελληνική Εταιρεία Θεραπείας Σχημάτων, ενώ έχει εκπαιδευτεί και στην Ομαδική Θεραπεία Σχημάτων. Διατηρεί ιδιωτικό γραφείο στην Ακρόπολη και, παράλληλα, συνεργάζεται με ιδιωτικά κέντρα παροχής ψυχολογικών υπηρεσιών. Διδάσκει σε μεταπτυχιακό επίπεδο στο Μητροπολιτικό Κολλέγιο Αθηνών και στο παρελθόν έχει κάνει εισηγήσεις στο τμήμα Ψυχολογίας στο ΕΚΠΑ. Η κλινική της εμπειρία περιλαμβάνει ομαδική θεραπεία ενηλίκων και ατομική θεραπεία παιδιών, εφήβων και ενηλίκων. Τα πλαίσια στα οποία έχει πραγματοποιήσει κλινικό έργο περιλαμβάνουν φορείς ψυχικής υγείας, όπως το ψυχιατρικό τμήμα του Αιγινήτειου Νοσοκομείου, το Εργαστήριο Ψυχολογικής Συμβουλευτικής Φοιτητών (ΕΚΠΑ), το Κ.Ψ.Υ. Περιστερίου και το Ψυχιατρικό Νοσοκομείο Αττικής «Δρομοκαΐτειο».

    Κουτραφούρη Βίκυ

    Aπόφοιτη του Τμήματος Ψυχολογίας του Παντείου Πανεπιστημίου (Αρ. Αδείας: 5876/ 17-02-2006, Νομαρχία Αθηνών). Έχει εξειδικευτεί  στη Γνωσιακή Συμπεριφορική Ψυχοθεραπεία από το Κέντρο Εφαρμοσμένης Ψυχοθεραπείας και Συμβουλευτικής, καθώς και στη Θεραπεία Σχημάτων, διαθέτοντας πιστοποίηση Advanced Certified Schema Therapist από την International Society of Schema Therapy. Επιπλέον είναι απόφοιτη του Παιδαγωγικού Τμήματος Δημοτικής Εκπαίδευσης του Πανεπιστημίου Αιγαίου και του Διατμηματικού Προγράμματος Μεταπτυχιακών Σπουδών του Αριστοτέλειου Πανεπιστημίου Θεσσαλονίκης με τίτλο «Ψυχοπαιδαγωγική της ένταξης» και κατεύθυνση Ψυχοπαιδαγωγικές συνιστώσες των ειδικών εκπαιδευτικών αναγκών. Έχει πολυετή εμπειρία σε δομές και προγράμματα του δημόσιου και ιδιωτικού τομέα τόσο με παιδιά και εφήβους όσο και με ενήλικες. Σήμερα ασκεί το επάγγελμα ως ιδιώτης ψυχολόγος- ψυχοθεραπεύτρια.

    Μαρίνη Κατερίνα

    Ψυχολόγος – Επιστημονική Συνεργάτης του ΕΚΠΑ, με Μεταπτυχιακές Σπουδές στην Ψυχανάλυση. Στο παρόν εξειδικεύεται στην Θεραπεία Σχημάτων στην Ε.Ε.Θ.Σ (Ελληνική Εταιρεία Θεραπείας Σχημάτων) και στο ΠΜΣ: «Ψυχική Υγεία και Ψυχιατρική Παιδιών & Εφήβων» της Ιατρικής Σχολής του ΕΚΠΑ. Κατά τη διάρκεια της επαγγελματικής της πορείας ως Ψυχολόγος, έχει προσφέρει τις υπηρεσίες της σε Δημόσιες και Ιδιωτικές Δομές Ψυχικής Υγείας, τόσο σε επίπεδο Κλινικής Αξιολόγησης – Διάγνωσης, όσο και σε επίπεδο Σχεδιασμού Συμβουλευτικών και Θεραπευτικών Παρεμβάσεων. Εργάζεται στο Ιδιωτικό Ψυχολογικό Γραφείο της, όπου υποστηρίζει Ψυχοθεραπευτικά και Συμβουλευτικά Παιδιά – Εφήβους – Ενήλικες.

    Συντήλα Ιωάννα

    Η Συντήλα Ιωάννα είναι Ψυχολόγος, αριστούχος του Παντείου Πανεπιστημίου και κάτοχος του Μεταπτυχιακού διπλώματος του Προγράμματος Ειδίκευσης στην Κλινική Ψυχολογία και Πνευματική Υγεία του Πανεπιστημίου του Sussex (UK). Έχει ειδικευτεί στη Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Θεραπεία παιδιών, εφήβων κι ενηλίκων, του Ινστιτούτου Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς (ΙΕΘΣ) και στο παρόν εκπαιδεύεται στη Θεραπεία Σχημάτων, της Ελληνικής Εταιρείας Θεραπείας Σχημάτων. Έχει εργαστεί σε κέντρα θεραπείας παιδιού και οικογένειας και στο τμήμα Θεραπείας Παιδιών & Εφήβων του Ινστιτούτου Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς. Εργάζεται ιδιωτικά με ενήλικες, παιδιά και εφήβους και ασκεί συμβουλευτική γονέων.

    Image

    Εδώ φιλοξενούνται
    όλες σας οι σκέψεις