Διαθέτει πολυετή κλινική εμπειρία με παιδιά, εφήβους και ενήλικες. Πιο συγκεκριμένα:
Εργασιακή Εμπειρία & Συνεργασίες :
- Επιστημονική Συνεργάτις & Επόπτρια Θεραπείας Σχημάτων στο Rakhawy Institute for Research & Training, Κάιρο, Αίγυπτος, σε συνεργασία με τον Δρ. Christoph Fuhrhans, Founder & Director of Schema Therapy Institute Eastern Switzerland. 06/2023- έως παρούσα φάση.
- Επιστημονική Συνεργάτις , Εκπαιδεύτρια & Επόπτρια Θεραπείας Σχημάτων στο Centre Sakina Therapies & Formations, Τυνησία, σε συνεργασία με τον Δρ. Christoph Fuhrhans, Founder & Director of Schema Therapy Institute Eastern Switzerland.
- Επιστημονική Συνεργάτις, Ερευνητική Επόπτρια & Επικεφαλής Μαθήματος στο MSc. Κλινικής Ψυχολογίας, Κολλέγιο Ανθρωπιστικών Επιστημών, ICPS, Αθήνα.
- Μέλος της Scientific and Research Committee of the International Society of Schema Therapy, 03/2023- έως παρούσα φάση.
- Εκπαιδεύτρια στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα εξ αποστάσεως στη Γνωσιακής Συμπεριφοριστική Θεραπεία για παιδιά & εφήβους (e-learning)- Εταιρεία Γνωσιακών Συμπεριφοριστικών Σπουδών σε συνεργασία με το Πανεπιστήμιο Κρήτης, Ιατρική Σχολή, Τμήμα Ψυχιατρικών & Συμπεριφορικών Επιστημών, Πανεπιστημιακό Γενικό Νοσοκομείο Ηρακλείου, ΠΑΓΝΗ.Επιστημονική Συνεργάτις Εργαστηρίου Ψυχολογίας, Εθνικού και Καποδιστριακού Πανεπιστημίου Αθηνών, 2018- έως παρούσα φάση.
- Εκπαιδεύτρια στο εκπαιδευτικό πρόγραμμα εξ αποστάσεως στη Γνωσιακής Συμπεριφοριστική Θεραπεία για παιδιά & εφήβους (e-learning)- Εταιρεία Γνωσιακών Συμπεριφοριστικών Σπουδών σε συνεργασία με Εταιρεία “Belarusian Association of Cognitive Behavioral Therapy”, Μάρτιος 2023.
- Ερευνητική επόπτρια στο Ινστιτούτο Έρευνας & Θεραπείας της Συμπεριφοράς και στην Εταιρεία Γνωσιακών & Συμπεριφορικών Σπουδών. Διάρκεια συνεργασίας: από Δεκέμβριο 2020 – έως παρούσα φάση.
- Επιστημονική Συνεργάτις, Εκπαιδεύτρια & Μέλος του Τμήματος Θεραπειών Παιδιών & Εφήβων του Ινστιτούτου Έρευνας και Θεραπείας της Συμπεριφοράς. Διάρκεια συνεργασίας από: Ιανουάριο 2018-έως παρούσα φάση.
- Επιστημονική συνεργάτις του Κέντρου Εφαρμοσμένης Ψυχοθεραπείας και Συμβουλευτικής (2017)
- Ιδιωτική άσκηση επαγγέλματος Κλινικού Ψυχολόγου (από 2014-παρούσα φάση)
- Εξωτερική Συνεργάτις σε ιδιωτικά κέντρα θεραπείας παιδιού και ενηλίκων (2009-2016)
- Εκπαιδεύτρια στη Σχολή Γονέων 2 σχολικές χρονιές στο 17ο Δημοτικό σχολείο Πειραιά (2014-2015)
- Αναπληρώτρια Ψυχολόγος στα δημοτικά σχολεία της 66ης και 68ης Περιφέρειας Πειραιά (2014)
- Αναπληρώτρια Ψυχολόγος στο 31ο Δημοτικό Σχολείο Αθηνών (2012-2013)
- Ερευνητικό Μέλος επιδοτούμενου ερευνητικού προγράμματος στο Πανεπιστήμιο Αθηνών με θέμα «Διερεύνηση Αναπτυξιακών Παραγόντων που σχετίζονται με το σύνδρομο Asperger και το αίσθημα μοναξιάς στον φοιτητικό πληθυσμό» (2012)
- Επιστημονική Συνεργάτις της Ελληνικής Διπολικής Οργάνωση (2011-2012)
- Πολιτισμική Διαμεσολαβήτρια στο «Βαβέλ», Κέντρο Ημέρας για την Ψυχική Υγεία των Μεταναστών (2010)
- Πρακτική άσκηση
- στο Ειδικό Αντικαρκινικό Νοσοκομείο Πειραιά “Μεταξά”
- στο Κέντρο Ψυχικής Υγείας Περιστερίου, στην Παιδοψυχιατρική μονάδα και
- στο Εργαστήρι Ψυχολογικής Συμβουλευτικής Φοιτητών, στο Πανεπιστήμιο Αθηνών
Δημοσιεύσεις
- Ρούσσου, Β. Μ., & Λάιους, Ρ. (2021). Θεραπεία Σχημάτων με παιδιά και εφήβους και παιγνιοθεραπεία. Γνωσιακή Συμπεριφοριστική Έρευνας & Θεραπεία, 7(1), 37-45.
- Λάιους, Ρ. & Αγγελή, Κ. (2020). Η Θεραπεία Σχημάτων σε παιδιά και εφήβους: Σκεπτικό και παρέμβαση μέσα από ένα κλινικό παράδειγμα. Γνωσιακή-Συμπεριφοριστική Έρευνα & Θεραπεία, 6(2), 23-26.
- Καραδήμας, Ε.Χ., Αυγουστάκη, Α., & Λάιους, Ρ. (2013). Αξιολόγηση του Προγράμματος Πρόληψης και Αντιμετώπισης της Καπνιστικής Συνήθειας στο Φοιτητικό Πληθυσμό. Στο Α. Σοφιανοπούλου, Κ. Ευθυμίου, & Α. Καλαντζή-Αζίζι, Καπνιστική συνήθεια και γνωσιακό-συμπεριφοριστικό μοντέλο: επιδημιολογία, έναρξη, διατήρηση και παρέμβαση (σσ.209-223). Αθήνα: Πεδίο.
Συμμετοχή σε διεθνή συνέδρια
- Βιωματικό Εργαστήρι (15-16.09.2023), εργαστήρι: “Πώς να είμαι πιο κοντά σου”, εκπληρώνοντας τις πυρηνικές συναισθηματικές ανάγκες των παιδιών μέσω της Θεραπείας Σχημάτων. Roza Laious, Rakhway Institute for Research & Training, Cairo, Egypt.
- 8th Biennial International Conference of Schema Therapy, (16-18.06.2022, Copenhagen), Symposium: “How to connect with self and others: A prevention program based on Schema Therapy for children and their parents at school settings”. Roza Laious, Galanaki, K. Aggeli, Ch. Tzavara, E. Argalia, V. Koutrafouri, K. Marini, D. Mpakourini, & I. Sintila.
- 50th Congress of the European Association for Behavioral and Cognitive Therapies (Athens, 02-05.09.2020), Symposium: «How to connect with self and others: A preventive program based on Schema Therapy for children and their parents at school settings”, Roza Laious, Galanaki, K. Aggeli, Ch. Tzavara, V. Koutrafouri, K. Marini, & I. Sintila.
- 50th Congress of the European Association for Behavioral and Cognitive Therapies (Athens, 02-05.09.2020), Symposium: «Children from our country who come from foreign countries: The actions of traumatherapy- group of the Institute of Behavior Research and Therapy in Athens, Greece, Title: «A guide for refugee parents: How can I help my traumatised child». Laious, & A. Kalantzi-Azizi.
Συμμετοχή στη διοργάνωση συνεδριών
- 11-12.03.2023 5o Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωσιακών Συμπεριφοριστικών Προσεγγίσεων σε παιδιά & εφήβους. Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής, Κεντρική Ομιλήτρια, Εκπαιδεύτρια εργαστηρίων και ομιλήτρια σε συμπόσιο.
- 30-31.03.2019 4ο Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωσιακών Συμπεριφοριστικών Προσεγγίσεων σε παιδιά & εφήβους. Μέλος της Οργανωτικής Επιτροπής, Εκπαιδεύτρια εργαστηρίων και συζητήτρια σε συμπόσιο.
Ενδεικτική συμμετοχή σε πρόσφατα συνέδρια/σεμινάρια
-
- 5o Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωσιακών και Συμπεριφοριστικών Προσεγγίσεων σε παιδιά & εφήβους (Αθήνα, 11-12.03.2023), (προσκεκλημένη) Κεντρική Ομιλία: «Πώς να συνδέομαι με τον εαυτό μου και με τους άλλους..ενδυναμώνοντας τη συναισθηματική σύνδεση μεταξύ των παιδιών και των γονέων τους» βασισμένη στην ερευνητική εργασία της διδακτορικής διατριβής.
- 5o Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωσιακών και Συμπεριφοριστικών Προσεγγίσεων σε παιδιά & εφήβους (Αθήνα, 11-12.03.2023), (προσκεκλημένο) εργαστήρι: «Παιδί μου.. πώς να σε μεγαλώσω καλά; ένα ψυχοεκπαιδευτικό πρόγραμμα βασισμένο στη Θεραπεία Σχημάτων για παιδιά και τους γονείς τους βασισμένο στην ερευνητική εργασία της διδακτορικής διατριβής.
- 5o Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωσιακών και Συμπεριφοριστικών Προσεγγίσεων σε παιδιά & εφήβους (Αθήνα, 11-12.03.2023), (προσκεκλημένο) συμπόσιο: Νέες τάσεις και εξελίξεις στη Θεραπεία Σχημάτων με παιδιά και εφήβους. Τίτλος ομιλίας: «Μαμά, μπαμπά.. θέλω να σας μιλήσω… », βασισμένη στην ερευνητική εργασία της διδακτορικής διατριβής.
- 5o Πανελλήνιο Συνέδριο Γνωσιακών και Συμπεριφοριστικών Προσεγγίσεων σε παιδιά & εφήβους (Αθήνα, 11-12.03.2023), εργαστήρι: «όσα χρειάζομαι από εσάς…, η συμβουλευτική γονέων και εκπαιδευτικών στις συναισθηματικές ανάγκες των παιδιών προσχολικής ηλικίας», Κακλαμάνη, Γ., Λάιους, Ρ., & Μπακουρίνη, Ντ.
- 12ο Πανελλήνιο Συνέδριο Παιδοψυχιατρικής (Αθήνα, 05-07.11.2021), εργαστήρι: “Η Θεραπεία Σχημάτων με παιδιά και εφήβους”, Αγγελή, Κ., & Λάιους Ρ.
Ξένες γλώσσες
Αγγλικά: άριστο επίπεδο (2007,Certificate of Proficiency in English, University of Cambridge & Certificate of Proficiency in English, University of Michigan)
Γαλλικά: καλό επίπεδο ( 2009, Diplôme d’études en Langue Française DELF B2)
Αραβικά: καλό επίπεδο (μητρική γλώσσα)